Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 731560
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

RAMOWY ROZKŁAD DNIA w PRZEDSZKOLU NR 4 w ŚWIDNIKU dzieci młodsze ( 3, 4 latki)

6:00 – 7:45   Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym,   

czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.

 

7:45 – 8:00  Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów   - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

 

8:00 – 8:30  Śniadanie

 

8:30 – 9:00  Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe( Montessori) realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

 

9:00 – 9:30  Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna( Montessori)

 

9:30 – 10:00  Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne, itp.

 

10:00 – 10:15  Przygotowanie do drugiego śniadania

 

10:15 – 10:30  Drugie śniadanie

 

10:30 – 11:45  Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

 

11:45 – 12:00  Przygotowanie do obiadu

 

12:00– 12:30  Obiad

 

12:30 – 14:00  Odpoczynek poobiedni, ( leżakowanie),  kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki

 

14:00 – 14:30  Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujace do posiłku. Podwieczorek

 

14:30 – 17:00  Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań ( praca wolna Montessori), zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.