Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 731497
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni
Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Grupy
  3. Grupa IV

Grupa IV

 

 

Charakterystyka grupy IV

 Grupa dzieci sześcioletnich liczy  19 dzieci w tym 10 dziewczynek oraz 9 chłopców. W grupie panuje miła i serdeczna atmosfera. Cztery dziewczynki uczęszcza do zespołu wokalno - tanecznego 'Zefirki" działającego w naszej placówce. Dzięki temu grupa jest rozśpiewana i roztańczona. Wszystkie dzieci podejmują działania twórcze są kreatywne. W sposób twórczy rozwiązują stawiane im problemy, chętnie biorą udział w zabawach badawczych, plastycznych i zajęciach umuzykalniających. Dzieci  rozwijają również zainteresowania czytelnicze poprzez realizację zajęć w ramach programu "Zabawa z literaturą dziecięcą"

 
 
Wychowawcy: Krystyna Ochalik
                     Jadwiga Oskroba
 
Grupa pracuje od 7.00 do 16.30

 

Konsultacje indywidualne z rodzicami:

Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu).


 
 

 


 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 4 W ŚWIDNIKU
 
7.00 – 12.00 Realizacja Podstawy Programowej

 

6:00 - 8:15 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieskiem zdolnym, czynności porządkowe.

8:15 - 8:30 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.

8:30 - 9:00  Śniadanie.

9.00 - 9:50  Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

9:50 - 10:00  Przygotowanie do drugiegi śniadania.

10:00 – 10:15 Drugie śniadanie.   

10:15 - 11:45 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci porzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne itp.

11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne.         

12:00 – 12:30  Obiad.

12:30 – 12:45  Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki...

12:45 - 14:00 Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia utrwalające wiadomości. Zabawy wyzwalające aktywność własną dzieci.

14:00 -14:15 Podwieczorek.

14:15 - 16:30 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.

 


 

 Zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej: 
 
Zajęcia muzyczne "Zefirki" - prowadząca Anna Bryk 
pon. 11.00 - 12.00  
 
Zajęcia logopedyczne - prowadząca Sylwia Ziemkiewicz
pon. 11.00 - 14.00

 Zajęcia dodatkowe dla całej grupy:  
 
Język Angielski - prowadząca Agnieszka Tkaczyk-Mróz
poniedziałek 10:30 - 11:00
wtorek 11:30 - 12:00  
 
Religia - s. Konstancja
poniedziałek 10:00 - 10:30
środa 12.00 - 12.30  
 
Rytmika - prowadzący Janusz Lawgmin
środa 11:30 - 12:00  
 
Zumba - prowadzący Rafał Wosiak
wtorek 9.00 - 9.30

 


 

 MARZEC
 
TEMATYKA:      
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
2. Zwierzęta naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenie
5. Wielkanoc                                                 
 
 
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
 
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • Przygotowanie do nauki czytania,
  • Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
  • Zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkającymi ten kontynent,
  • Poszerzenie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego,
  • Wzbogacenie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
  • Rozszerzanie doświadczeń sensorycznych,
  • Rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego,
  • Rozwijanie kompetencji społecznych,
  • Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
  • Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie,
  • Budzenie zainteresowania literaturą dziecięcą,
  • Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na polu,
  • Wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
  • Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej,
  • Ustalenie zasad zachowania się w przedszkolu oraz konieczności ich przestrzegania,
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej,
  • Rozwijanie umiejętności kodowania,
  • Kojarzenie zjawis atmosferycznych z porami roku,
  • Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy,
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie  w związku z nadejściem wiosny,
  • Przybliżenie efektu odbicia i symetrii,
  • Utrwalenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
  • Poznawanie liter: z, Z, u, U, c, C, ł, Ł, f, F; małych i wielkich, drukowanych i pisanych oraz cyfry 10.