Grupa IV
Charakterystyka grupy IV
Grupa dzieci sześcioletnich liczy 19 dzieci w tym 10 dziewczynek oraz 9 chłopców. W grupie panuje miła i serdeczna atmosfera. Cztery dziewczynki uczęszcza do zespołu wokalno - tanecznego 'Zefirki" działającego w naszej placówce. Dzięki temu grupa jest rozśpiewana i roztańczona. Wszystkie dzieci podejmują działania twórcze są kreatywne. W sposób twórczy rozwiązują stawiane im problemy, chętnie biorą udział w zabawach badawczych, plastycznych i zajęciach umuzykalniających. Dzieci rozwijają również zainteresowania czytelnicze poprzez realizację zajęć w ramach programu "Zabawa z literaturą dziecięcą"
Konsultacje indywidualne z rodzicami:
Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu).
6:00 - 8:15 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieskiem zdolnym, czynności porządkowe.
8:15 - 8:30 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8:30 - 9:00 Śniadanie.
9.00 - 9:50 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:50 - 10:00 Przygotowanie do drugiegi śniadania.
10:00 – 10:15 Drugie śniadanie.
10:15 - 11:45 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci porzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne itp.
11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadu - czynności higieniczne.
12:00 – 12:30 Obiad.
12:30 – 12:45 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki...
12:45 - 14:00 Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia utrwalające wiadomości. Zabawy wyzwalające aktywność własną dzieci.
14:00 -14:15 Podwieczorek.
14:15 - 16:30 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
|
Zajęcia dodatkowe dla całej grupy:
-
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
Przygotowanie do nauki czytania,
-
Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej,
-
Zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkającymi ten kontynent,
-
Poszerzenie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego,
-
Wzbogacenie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
-
Rozszerzanie doświadczeń sensorycznych,
-
Rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego,
-
Rozwijanie kompetencji społecznych,
-
Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
-
Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie,
-
Budzenie zainteresowania literaturą dziecięcą,
-
Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na polu,
-
Wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady,
-
Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
-
Kształtowanie orientacji przestrzennej,
-
Ustalenie zasad zachowania się w przedszkolu oraz konieczności ich przestrzegania,
-
Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej,
-
Rozwijanie umiejętności kodowania,
- Kojarzenie zjawis atmosferycznych z porami roku,
- Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy,
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
- Przybliżenie efektu odbicia i symetrii,
- Utrwalenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych,
-
Poznawanie liter: z, Z, u, U, c, C, ł, Ł, f, F; małych i wielkich, drukowanych i pisanych oraz cyfry 10.
Strona: 1/2
- Strona 1
- Strona 2
- Następna strona
- Ostatnia strona