O placówce
Przedszkole Nr 4 zlokalizowane jest w dobrym punkcie miasta, przy zjeździe z Alei Lotników Polskich, na ul Marszałka Józefa Piłsudskiego1 (dawna nazwa - Kruczkowskiego 1). Placówka mieści się w wolnostojącym, jednopiętrowym budynku. Teren wokół przedszkola jest bezpieczny i spokojny, oddalony od zgiełku miejskiego.
- Budynek w dobrym stanie (w przeciągu pięcioletniej kadencji dokonano: gruntownego remontu dachu dokonując jednocześnie jego ocieplenia, wyremontowano ciągi piesze przy przedszkolu układając kostkę brukową, dokonano całkowitej termomodernizacji wraz z izolacją ścian fundamentowych, wyremontowano tarasy przedszkolne, dokonano wymiany instalacji odgromowej, zainstalowano nową tablicę rozdzielczą, zaadaptowano pomieszczenia piwniczne na szatnię dla personelu pedagogicznego i niepedagogicznego, wyremontowano pralnię przedszkolną, wydzielono łazienkę dla dzieci w sali sześciolatków, zmodernizowano szatnię grupy Montessori, pomieszczenia administracyjne);
- zewnętrzne oświetlenie z czujnikiem ruchu;
- zamontowany domofon;
- w większości duże, przestrzenne, jasne sale wyposażone w nowoczesną zabudowę meblową;
- szeroki zakres pomocy dydaktycznych w grupach sukcesywnie wzbogacany o materiał drewniany;
- wymienione ramy okienne w całym budynku;
- bardzo dobry stan łazienek;
- kuchnia w dobrym stanie wyposażana w nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego: krajalnica przemysłowa, stekownica, kostkarka do ziemniaków oraz zabudowę meblową;
- sprzęt ułatwiający pracę nauczycielek: ksero, laptop, rzutnik, sprzęt nagłaśniający umożliwiający organizację imprez przedszkolnych.
Kadra:
- silne zaangażowanie nauczycieli w proces samokształcenia i dokształcania;
- wysoko wykwalifikowana kadra pracownicza (pedagogiczna);
- potencjał twórczy nauczycieli;
- stosunkowo młoda kadra pedagogiczna;
- zespół nauczycieli akceptowany przez rodziców, otwarty na zmiany;
- dyspozycyjny personel;
Działalność:
- bardzo dobra opinia o przedszkolu w środowisku;
- bardzo dobrze układająca się współpraca z Radą Rodziców;
- różnorodność metod stosowanych w pracy wychowawczo-dydaktycznej;
- bogata oferta zajęć dodatkowych ( angielski, zumba kids, rytmika)
- wyrównywanie szans edukacyjno – wychowawczych poprzez realizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postaci zajęć socjoterapeutycznych, logopedycznych, korekcyjno – kompensacyjnych; dla dzieci uzdolnionych - zajęcia muzyczno - wokalne, plastyczne, matematyczne, przyrodnicze, zabawa z literaturą dziecięcą;
- trójstopniowa organizacja zajęć adaptacyjnych dla dzieci, które nie uczęszczają do przedszkola;
- funkcjonowanie oddziałów Montessori;
- organizacja warsztatów edukacyjnych dla rodziców i nauczycieli zainteresowanych Pedagogiką M. Montessori;
- prowadzenie zajęć adaptacyjnych dla dzieci przyjętych do oddziałów Montessori;
- prowadzenie zajęć adaptacyjnych dla dzieci przyjętych do grup tradycyjnych;
- redagowane i wydawane materiały logopedyczne oraz biuletyn dotyczący pracy oddziałów Montessori;
- promocja placówki w postaci posiadanej strony internetowej, logo, papieru firmowego, wydawanie folderu informacyjnego, artykuły w prasie lokalnej, relacje telewizyjne, uczestnictwo w spotkaniach, konferencjach, warsztatach na terenie województwa i kraju, udział w konkursach, przeglądach o wymiarze artystycznym;
- bogata oferta imprez wewnętrznych: (ognisko, Pasowanie na przedszkolaka, Andrzejki, spotkania Wigilijne, Jasełka w wykonaniu starszaków, Zabawa Karnawałowa z przygotowywanym przez nauczycielki przedstawieniem –niespodzianką, Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, Święto Wiosny, wyjazdy do Teatru Muzycznego i Teatru H. Ch. Andersena, Olimpiada Przedszkolaka, Bezpieczny tydzień, Międzyprzedszkolny Konkurs Recytatorski i Plastyczny ” Mój Miś, Przedszkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek, Przedszkolny Przegląd Piosenki Wiosennej, Cztery pory roku w literaturze dziecięcej, Tydzień czytania, Międzynarodowy Dzień pluszowego misia, spotkania, warsztaty Wielkanocne, piknik „ Święto Rodziny, spotkanie z Okazji Zakończenia Roku Szkolnego, wycieczki edukacyjne, spotkania z ciekawymi ludźmi, cykliczna audycja muzyczna prowadzona przez muzyków z Filharmonii Lubelskiej „ Pani Muzyka w przedszkolu”), aktywny udział w ogólnopolskiej akcji „ Cała Polska Czyta Dzieciom”, zaangażowanie w organizację i przebieg ogólnomiejskiej inicjatywy o charakterze ekologicznym „ Zielone Dni Świdnika”;
- realizacja projektów „Mamo, Tato wolę wodę”, „Akademia Aquafresh”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”;
- współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na terenie miasta i Lublina: I Liceum Ogólnokształcącym im Władysława Broniewskiego w Świdniku, Miejskim Ośrodkiem Kultury, Miejsko – Powiatową Biblioteką Publiczną, Wspólnotą Świdnicką, Komitetem Pomocy Społecznej S.O.S Solidarność, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Dziennym Centrum Pomocy Socjalnej , parafiami świdnickimi, Wspólnotą Świdnicką, Akcją Katolicką, lubelskimi uczelniami;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy, Organizacją na rzecz osób z upośledzeniem umysłowym w celu pozyskiwania współfinansowanych pracowników z programów aktywizacji bezrobotnych.
Otoczenie:
- korzystne położenie przedszkola (łatwy dojazd), jednocześnie z dala od ruchliwych ulic;
- duży, przestrzenny, właściwie zagospodarowany ogród przedszkolny z unowocześnianym, posiadającym potrzebne atesty placem zabaw, ogródkiem upraw dla dzieci, częścią tarasowa i rekreacyjną;
- dwa razy w roku wymieniany piasek w piaskownicach;
- bliskość instytucji użyteczności publicznej: Urząd Miasta, siedziba Straży Miejskiej, Miejskie Centrum Kultury, sala i siedziba Teatru „Puk, Puk” , Izba pamięci miasta, Przychodnia Zdrowia, Miejsko – Powiatowa Biblioteka Publiczna, Spółdzielczy Dom Kultury, Urząd Pocztowy.
-
Historia Przedszkola nr 4 przygotowana przez pierwszego dyrektora placówki...
Mgr Krystyna Romańska funkcję dyrektora Przedszkola nr 9(obecnie Przedszkole nr 4) pełniła w okresie od 15 sierpnia 1979 r. do 28 grudnia 1990r. Do Przedszkola nr 9 od września 1979 r...