Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 731497
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Montessori 2

 

 

O grupie | Aktualności | Plan dnia | Galeria

 

Informacje o grupie  «« 

Nauczyciele: Angelika Biała, Joanna Łuczko

 

Nasza grupa:

 

 

Nasza grupa liczy 25 dzieci, w roku szkolnym 2020/2021 uczęszcza do niej 11-cioro pięciolatków, 7-mioro czterolatków i 7-mioro trzylatków. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno  podczas zabaw   jak i zajęć dydaktycznych. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie, są  samodzielne i koleżeńskie.   Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Serdecznie zaprszamy do zapoznania się z nasza galerią zdjęć.

W roku szkolnym 2020/2021 grupa M2 pracuje w godzinach: 7:00-17:00 

 

 

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej 

 

 

Tematyka na marzec 

W marcu jak w garncu 1 – 5 III

  • Mądrości ludowe czyli ,,W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia; eksperymentowanie rytmem, głosem, wnioskowanie.
  • Zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
  • Mały ogródek na parapecie - posianie nasion, porównanie wyglądu, pielęgnacja, obserwacja wzrostu.
  • Cebule i cebulki - posadzenie, pielęgnacja, obserwacja wzrostu  - rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
  • Wprowadzenie litery C, c  jak cebula i Celina - odkrywanie zastosowania liter w codziennej.
  • aktywności, konstruowanie litery, rozwijanie czynności grafomotorycznych.

 

 

Przedwiośnie  8 – 12 III      

  • Pierwsze wiosenne kwiaty - poznanie nazw i wyglądy – wdrażanie do poszanowania środowiska naturalnego.
  • Tworzenie zbiorów wg 1, 2 i 3 cech (wielkość, rodzaj, kolor).
  • Wprowadzenie litery H, h jak hak,  hiacynt, Hania - eksperymenty językowe podczas tworzenia wyrazów. Zwrócenie uwagi na ,,i” jako zmiękczenia (ni).
  • Porządki w ogrodzie – nazywanie wykonywanych prac oraz narzędzi potrzebnych wiosną w ogrodzie. Czytanie globalne.
  • Powracają ptaki – trasy powrotu z wykorzystaniem mapy świata; zakładanie gniazd – dostrzeganie przyrodniczego otoczenia, rozumienie zachowań  zwierząt.
  • Bocian zwiastunem wiosny – informacje o trybie życia, gatunki, ciekawostki;

 

Zwierzęta na wiejskim podwórku 15 – 19 III

  • Zwierzęta na farmie - przypomnienie nazw zwierząt.
  • Pojęcie rzeczownika w oparciu o pomoc ,,Farma”.
  • Po co hodujemy krowy i co to jest nabiał? Wdrażanie do zdrowego odżywiania.
  • Nazywanie produktów. Piramida prawidłowego żywienia.
  • Skąd się bierze wełna? – korzyści płynące z hodowli owiec. Rozwijanie zmysłu dotyku oraz myślenia logicznego za pomocą historyjki.
  • Wprowadzenie litery F, f jak futro, Franek.  Układanie zdań z podanym wyrazem.
  • Od jajka do kury – poznanie cyklu  rozwojowego ptaka; porównywanie jaj ptaków i gadów.

 

Witaj wiosno! 22 - 26 III

  • Żegnamy zimę, witamy wiosnę - okazywanie radości z nadejścia wiosny, przypomnienie tradycji topienia Marzanny, nazw pór roku oraz pojęć związanych z czasem.
  • Dzień wody  - degustacja i zabawy z wodą – kreowanie zdrowego trybu życia, poszanowanie wody.
  • Wprowadzenie litery W, w jak wiosna, woda, Wanda. Zwrócenie uwagi na rolę ,,w” w zdaniu.
  • Zazieleniło - wiosenne kolory – eksperymentowanie, pozyskiwanie zielonego koloru, układanie odcieni.
  • Pąki i pączki – obserwowanie i nazywanie drzew i krzewów.
  • Niedziela palmowa – poznanie tradycji robienia i święcenia palm wielkanocnych.

 

Przygotowania do Wielkanocy! 29 III – 02 IV

  • Co się kryje w święconce? - symbolika - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego.
  • Wielkanocne jajka  –  porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych -   kraszanek, pisanek, wydmuszek. 
  • Wielkanocny stół - dekorowanie i nakrywanie. Potrawy wielkanocne – poznawanie potraw oraz zasad savoir - vivre`u; rozwijanie  czynności samoobsługowych.
  • Kartki z Biblii - Wielki Tydzień - wykorzystanie historyjek obrazkowych do przybliżeniaznaczenia wydarzeń Wielkiej Nocy - rozwijanie  myślenia filozoficznego, kształtowanie postaw etycznych (Wielki Czwartek i Wielki Piątek).

 

NIEZBĘDNIK PRZEDSZKOLAKA GRUPY M2 : 

 

- zdjęcie w ramce (do zawieszenia);

- kubeczek, pasta, szczoteczka do zębów (podpisane);

- koszyczek  (max. wys.: 8 cm), a w nim: kolorowanka, małe opakowanie kredek, flamastrów;

- opakowanie chusteczek higienicznych (100 sztuk ), opakowanie chusteczek nawilżanych do higieny intymnej;

- papier ksero (ryza)

- kubeczek do picia z uszkiem (z porcelitu, kamionki) – podpisany;

- kwiatek (małych rozmiarów) w kolorowej doniczce (podpisany);

- ubranka na zmianę (po kilka sztuk - bielizna, rajstopy, skarpetki, koszulki, spodnie itp.) w materiałowym worku (podpisane).  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      DZIĘKUJEMY :)

 

 Ramowy Plan Dnia w grupie M2

 

Plan dnia  zaprezentowany poniżej ma służyć dziecku, aby zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. 

Jest on modyfikowany w zależności od potrzeb i możliwości dzieci, a także panujących warunków atmosferycznych

(dotyczy wyjść na zewnątrz). 

Bardzo prosimy o punktualne przyprowadzanie dzieci do godziny 830. Dziękujemy Uśmiech

 700- 830

schodzenie się dzieci do grupy – czynności samoobsługowe, swobodne działania dzieci, praca własna z materiałem Montessori

  830 - 900

 śniadanie / przygotowanie do posiłku - czynności samoobsługowe, czynności higieniczne

 900-1000

zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - lekcja ciszy, lekcja rozwojowa, zajęcia muzyczne, plastyczne, praca własna dzieci z materiałem Montessori

1000-1030

drugie śniadanie / przygotowanie do posiłku - czynności samoobsługowe, czynności higieniczne

1030-1200

praca indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gry i  zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, praca własna dzieci z materiałem Montessori

1200-1230

obiad  / przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, pełnienie dyżurów, czynności samoobsługowe

1230-1245

odpoczynek (słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie książek)

1245-1400

 praca własna dzieci z materiałem Montessori, urodziny dzieci, zajęcia dodatkowe, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

1400-1430

podwieczorek / przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności porządkowe i samoobsługowe

1430-1700

lekcja ciszy, zajęcia indywidualne pod opieką nauczyciela, działania swobodne dzieci, popołudniowa herbatka z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu 

Bezpłatna realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach  700- 1200

 

KONSULTACJE INDYWIDUALNE Z RODZICAMI

Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu)Uśmiech

  

HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GR. M2 - 2020/2021 

 

 

Rodzaj zajęć

 

poniedziałek

 

wtorek

 

środa

 

czwartek

 

piątek

 

RELIGIA

 

11:30-12:00

 

 

   

 

RYTMIKA

 

 

 

 

11:00 -11:30

 

 

  

ZUMBA KIDS

 

 

 

     

 JĘZYK ANGIELSKI

 

 

 

 

10:00 - 10:30

 

 

 

11:00 -11:30

 AVIA SKRZATY

(tylko pięciolatki)

 

 

 

 

12:30-13:15 

 

W ZAJĘCIACH AVIA SKRZATY BIORĄ UDZIAŁ DZIECI PIĘCIOLETNIE, OBOWIĄZUJE STRÓJ I OBUWIE SPORTOWE :) 

 

 

Galeria  ««