Montessori 2
O grupie | Aktualności | Plan dnia | Galeria
Informacje o grupie «« |
Nauczyciele: Angelika Biała, Joanna Łuczko
Nasza grupa:
Nasza grupa liczy 25 dzieci, w roku szkolnym 2020/2021 uczęszcza do niej 11-cioro pięciolatków, 7-mioro czterolatków i 7-mioro trzylatków. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć dydaktycznych. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie, są samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Serdecznie zaprszamy do zapoznania się z nasza galerią zdjęć.
W roku szkolnym 2020/2021 grupa M2 pracuje w godzinach: 7:00-17:00
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Tematyka na marzec
W marcu jak w garncu 1 – 5 III
- Mądrości ludowe czyli ,,W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia; eksperymentowanie rytmem, głosem, wnioskowanie.
- Zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
- Mały ogródek na parapecie - posianie nasion, porównanie wyglądu, pielęgnacja, obserwacja wzrostu.
- Cebule i cebulki - posadzenie, pielęgnacja, obserwacja wzrostu - rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Wprowadzenie litery C, c jak cebula i Celina - odkrywanie zastosowania liter w codziennej.
- aktywności, konstruowanie litery, rozwijanie czynności grafomotorycznych.
Przedwiośnie 8 – 12 III
- Pierwsze wiosenne kwiaty - poznanie nazw i wyglądy – wdrażanie do poszanowania środowiska naturalnego.
- Tworzenie zbiorów wg 1, 2 i 3 cech (wielkość, rodzaj, kolor).
- Wprowadzenie litery H, h jak hak, hiacynt, Hania - eksperymenty językowe podczas tworzenia wyrazów. Zwrócenie uwagi na ,,i” jako zmiękczenia (ni).
- Porządki w ogrodzie – nazywanie wykonywanych prac oraz narzędzi potrzebnych wiosną w ogrodzie. Czytanie globalne.
- Powracają ptaki – trasy powrotu z wykorzystaniem mapy świata; zakładanie gniazd – dostrzeganie przyrodniczego otoczenia, rozumienie zachowań zwierząt.
- Bocian zwiastunem wiosny – informacje o trybie życia, gatunki, ciekawostki;
Zwierzęta na wiejskim podwórku 15 – 19 III
- Zwierzęta na farmie - przypomnienie nazw zwierząt.
- Pojęcie rzeczownika w oparciu o pomoc ,,Farma”.
- Po co hodujemy krowy i co to jest nabiał? Wdrażanie do zdrowego odżywiania.
- Nazywanie produktów. Piramida prawidłowego żywienia.
- Skąd się bierze wełna? – korzyści płynące z hodowli owiec. Rozwijanie zmysłu dotyku oraz myślenia logicznego za pomocą historyjki.
- Wprowadzenie litery F, f jak futro, Franek. Układanie zdań z podanym wyrazem.
- Od jajka do kury – poznanie cyklu rozwojowego ptaka; porównywanie jaj ptaków i gadów.
Witaj wiosno! 22 - 26 III
- Żegnamy zimę, witamy wiosnę - okazywanie radości z nadejścia wiosny, przypomnienie tradycji topienia Marzanny, nazw pór roku oraz pojęć związanych z czasem.
- Dzień wody - degustacja i zabawy z wodą – kreowanie zdrowego trybu życia, poszanowanie wody.
- Wprowadzenie litery W, w jak wiosna, woda, Wanda. Zwrócenie uwagi na rolę ,,w” w zdaniu.
- Zazieleniło - wiosenne kolory – eksperymentowanie, pozyskiwanie zielonego koloru, układanie odcieni.
- Pąki i pączki – obserwowanie i nazywanie drzew i krzewów.
- Niedziela palmowa – poznanie tradycji robienia i święcenia palm wielkanocnych.
Przygotowania do Wielkanocy! 29 III – 02 IV
- Co się kryje w święconce? - symbolika - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego.
- Wielkanocne jajka – porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych - kraszanek, pisanek, wydmuszek.
- Wielkanocny stół - dekorowanie i nakrywanie. Potrawy wielkanocne – poznawanie potraw oraz zasad savoir - vivre`u; rozwijanie czynności samoobsługowych.
- Kartki z Biblii - Wielki Tydzień - wykorzystanie historyjek obrazkowych do przybliżeniaznaczenia wydarzeń Wielkiej Nocy - rozwijanie myślenia filozoficznego, kształtowanie postaw etycznych (Wielki Czwartek i Wielki Piątek).
NIEZBĘDNIK PRZEDSZKOLAKA GRUPY M2 :
- zdjęcie w ramce (do zawieszenia);
- kubeczek, pasta, szczoteczka do zębów (podpisane);
- koszyczek (max. wys.: 8 cm), a w nim: kolorowanka, małe opakowanie kredek, flamastrów;
- opakowanie chusteczek higienicznych (100 sztuk ), opakowanie chusteczek nawilżanych do higieny intymnej;
- papier ksero (ryza)
- kubeczek do picia z uszkiem (z porcelitu, kamionki) – podpisany;
- kwiatek (małych rozmiarów) w kolorowej doniczce (podpisany);
- ubranka na zmianę (po kilka sztuk - bielizna, rajstopy, skarpetki, koszulki, spodnie itp.) w materiałowym worku (podpisane).
DZIĘKUJEMY :)
Ramowy Plan Dnia w grupie M2
Plan dnia zaprezentowany poniżej ma służyć dziecku, aby zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji.
Jest on modyfikowany w zależności od potrzeb i możliwości dzieci, a także panujących warunków atmosferycznych
(dotyczy wyjść na zewnątrz).
Bardzo prosimy o punktualne przyprowadzanie dzieci do godziny 830. Dziękujemy
700- 830
schodzenie się dzieci do grupy – czynności samoobsługowe, swobodne działania dzieci, praca własna z materiałem Montessori
830 - 900
śniadanie / przygotowanie do posiłku - czynności samoobsługowe, czynności higieniczne
900-1000
zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - lekcja ciszy, lekcja rozwojowa, zajęcia muzyczne, plastyczne, praca własna dzieci z materiałem Montessori
1000-1030
drugie śniadanie / przygotowanie do posiłku - czynności samoobsługowe, czynności higieniczne
1030-1200
praca indywidualna w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, praca własna dzieci z materiałem Montessori
1200-1230
obiad / przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, pełnienie dyżurów, czynności samoobsługowe
1230-1245
odpoczynek (słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie książek)
1245-1400
praca własna dzieci z materiałem Montessori, urodziny dzieci, zajęcia dodatkowe, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
1400-1430
podwieczorek / przygotowanie do posiłku - czynności higieniczne, czynności porządkowe i samoobsługowe
1430-1700
lekcja ciszy, zajęcia indywidualne pod opieką nauczyciela, działania swobodne dzieci, popołudniowa herbatka z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu
Bezpłatna realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach 700- 1200
KONSULTACJE INDYWIDUALNE Z RODZICAMI
Zapraszamy Państwa na konsultacje indywidualne (po wcześniejszym uzgodnieniu)
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GR. M2 - 2020/2021
Rodzaj zajęć |
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
RELIGIA |
11:30-12:00 |
|
|
||
RYTMIKA |
|
11:00 -11:30 |
|
||
ZUMBA KIDS |
|
||||
JĘZYK ANGIELSKI |
|
|
10:00 - 10:30 |
|
11:00 -11:30 |
AVIA SKRZATY (tylko pięciolatki) |
|
|
|
12:30-13:15 |
W ZAJĘCIACH AVIA SKRZATY BIORĄ UDZIAŁ DZIECI PIĘCIOLETNIE, OBOWIĄZUJE STRÓJ I OBUWIE SPORTOWE :)
Galeria «« |
Strona: 1/4
- Strona 1
- Strona 2
- Strona 3
- Następna strona
- Ostatnia strona