Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 731497
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni
Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Grupy
  3. Grupa V

Grupa V

Nasza grupa liczy 17 dzieci - 7 dziewczynek i 10 chłopców. Każdego dnia odkrywamy nowe rzeczy bawiąc się i ucząc, zdobywając różnorakie umiejętności i poszerzając swoją wiedzę na wielu płaszczyznach. Poznajemy zapis graficzny liter i cyfr, uczymy się czytać, pisać i liczyć. Rozmawiamy o tym, jak należy zachować się w różnych sytuacjach. Rozwijamy swoje talenty muzyczne, plastyczne, recytatorskie, konstrukcyjne poprzez rozmaite działania twórcze, ponieważ lubimy śpiewać, tańczyć i wspólnie tworzyć budowle z wszelkich dostępnych pomocy. Kształtujemy umiejętność słuchania ze zrozumieniem czytanych bajek, opowiadań i tekstów literackich. Aktywnie uczestniczymy w życiu przedszkola biorąc udział w różnych konkursach i przeglądach w naszej placówce oraz poza nią. Uczymy się jak kreatywnie rozwiązywać napotkane problemy, aby jak najlepiej przygotować się do zadań, jakie czekają nas w przyszłości. 

 


Nauczycielki grupy V:

Karolina Gut-Gzyl

Monika Zając

Grupa pracuje w godzinach: 7:00 - 15:30

e-mail grupowy: szesciolatki.grupa5.p4@wp.pl

 


 

 

HARMONOGAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE V:

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

9:30-10:00

RELIGIA

 

8:30-9:00 RYTMIKA

11:30-12:00 J.ANGIELSKI

 

10:00-10:30 J.ANGIELSKI

     10:00-10:30             ZUMBA

 

 

 

12:00-12:30

RELIGIA

 

 

 

 

 

 

 

 7.00 – 12.00  realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE V

7:00 – 8:00 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe.


8:00 - 8:15 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.


8:15 - 8:30  Śniadanie.


8.30 - 9.00  Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.


9:00 - 9:30  Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna dzieci.


9:30 – 10:00  Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne itp.


10:00 - 10:15 Drugie śniadanie.          


10:15 – 12:00  Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do porządkowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.


12:00 – 12:30  Obiad.


12:30 – 14:00  Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.


14:00 - 14:30 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek.


14:30 -16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.

 


  Marzec

 

Tematyka:

1.    Zwierzęta z dżungli i sawanny

2.    Zwierzęta naszych pól i lasów

3.    Marcowa pogoda

4.    Wiosenne przebudzenie

5. Wielkanoc

 

Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:

 

  1. Wzbogacenia wiedzy na temat kontynentu afrykańskiego oraz zwierząt egzotycznych.
  2. Poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego.
  3. Wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.
  4. Wzbogacanie wiadomośći na temat życia i zwyczajów zwierząt leśnych i zwierząt polnych.
  5. Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady.
  6. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  7. Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
  8. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
  9. Utrwalanie nazw pór roku oraz dostrzeganie regularności ich występowania.
  10. Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.
  11. Utrwalanie i wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych.
  12. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  13. Rozwijanie umiejętności wokalnych – nauka piosenek -  „Na sawannie”, „W lesie”, „Żartowniś marzec”, „Nareszcie wiosna” i "Wielkanoc".
  14. Akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo.
  15. Tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku.
  16. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem.
  17. Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
  18. Wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami.
  19. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych - rysowanie szlaczków po śladzie, kończenie szlaczków, kreślenie liter i cyfr po śladzie i samodzielnie.
  20. Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  21. Odkrywanie liter z, Z; u, U; c, C, ł, Ł, f, F – małej, wielkiej, drukowanej i pisanej oraz liczby 10.
  22. Rozwijanie umiejętnośći posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym w zakresie 10.
  23. Kształtowanie orientacji przestrzennej.
  24. Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

 

 

 

 

 

 

Cebule i cebulki

O cebulach jadalnych i cebulkach kwiatowych - jak zbudowana jest cebula, jak pachnie, jaką ma barwę, co z niej wyrośnie i dlaczego próbowaliśmy odkryć na dzisiejszych zajęciach w grupie.

Zwierzęta z pola i z lasu oraz ,,u".

Które zwierzęta budzą się ze snu zimowego, które robiły zapasy zimą a które były aktywne? Już przedwiośnie więc czas na przebudzenie!

Z, z jak ... - utrwalenie znajomości litery

W środę utrwalaliśmy znajomość litery ,,z" - układaliśmy wyrazy rozpoczynające się na ,,z", dzieliliśmy je na sylaby i głoski, kreśliliśmy litery na piasku oraz w zeszytach już w...

Kosmos

Kosmos - to pojęcie kryje w sobie wiele znaczeń. Na pewno nie jest czymś skończonym, zamkniętym, ale jest tajemnicą, nieznanym, KOSMOSEM! W środę próbowaliśmy go ogarnąć umysłem....

Bajki, baśnie ...

W środę korzystając z pomocy językowej z edukacji Montessori dzieci tworzyły krótkie bajki na podstawie wylosowanych ilustraci i wg schematu - miejsce, postać, akcesoria. Potem pracując w...