Grupa V
Nasza grupa liczy 17 dzieci - 7 dziewczynek i 10 chłopców. Każdego dnia odkrywamy nowe rzeczy bawiąc się i ucząc, zdobywając różnorakie umiejętności i poszerzając swoją wiedzę na wielu płaszczyznach. Poznajemy zapis graficzny liter i cyfr, uczymy się czytać, pisać i liczyć. Rozmawiamy o tym, jak należy zachować się w różnych sytuacjach. Rozwijamy swoje talenty muzyczne, plastyczne, recytatorskie, konstrukcyjne poprzez rozmaite działania twórcze, ponieważ lubimy śpiewać, tańczyć i wspólnie tworzyć budowle z wszelkich dostępnych pomocy. Kształtujemy umiejętność słuchania ze zrozumieniem czytanych bajek, opowiadań i tekstów literackich. Aktywnie uczestniczymy w życiu przedszkola biorąc udział w różnych konkursach i przeglądach w naszej placówce oraz poza nią. Uczymy się jak kreatywnie rozwiązywać napotkane problemy, aby jak najlepiej przygotować się do zadań, jakie czekają nas w przyszłości.
Nauczycielki grupy V:
Karolina Gut-Gzyl
Monika Zając
Grupa pracuje w godzinach: 7:00 - 15:30
e-mail grupowy: szesciolatki.grupa5.p4@wp.pl
HARMONOGAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE V: |
||||
poniedziałek |
wtorek |
środa |
czwartek |
piątek |
9:30-10:00 RELIGIA |
|
8:30-9:00 RYTMIKA |
11:30-12:00 J.ANGIELSKI |
|
10:00-10:30 J.ANGIELSKI |
10:00-10:30 ZUMBA |
|
|
|
12:00-12:30 RELIGIA |
|
|
|
|
7.00 – 12.00 realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE V
7:00 – 8:00 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe.
8:00 - 8:15 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8:15 - 8:30 Śniadanie.
8.30 - 9.00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, lekcje rozwojowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:00 - 9:30 Gry i zabawy ruchowe, praca swobodna dzieci.
9:30 – 10:00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, plastyczne, muzyczne itp.
10:00 - 10:15 Drugie śniadanie.
10:15 – 12:00 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, warsztaty, koncerty muzyczne, spotkania edukacyjne, wydarzenia przedszkolne, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do porządkowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
12:00 – 12:30 Obiad.
12:30 – 14:00 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
14:00 - 14:30 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek.
14:30 -16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca twórcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
Marzec
Tematyka:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
2. Zwierzęta naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenie
5. Wielkanoc
Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze:
- Wzbogacenia wiedzy na temat kontynentu afrykańskiego oraz zwierząt egzotycznych.
- Poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego.
- Wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.
- Wzbogacanie wiadomośći na temat życia i zwyczajów zwierząt leśnych i zwierząt polnych.
- Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
- Utrwalanie nazw pór roku oraz dostrzeganie regularności ich występowania.
- Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy.
- Utrwalanie i wzbogacanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych – nauka piosenek - „Na sawannie”, „W lesie”, „Żartowniś marzec”, „Nareszcie wiosna” i "Wielkanoc".
- Akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo.
- Tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem.
- Wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
- Wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami.
- Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych - rysowanie szlaczków po śladzie, kończenie szlaczków, kreślenie liter i cyfr po śladzie i samodzielnie.
- Budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
- Odkrywanie liter z, Z; u, U; c, C, ł, Ł, f, F – małej, wielkiej, drukowanej i pisanej oraz liczby 10.
- Rozwijanie umiejętnośći posługiwania się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym w zakresie 10.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej.
- Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
Cebule i cebulki
O cebulach jadalnych i cebulkach kwiatowych - jak zbudowana jest cebula, jak pachnie, jaką ma barwę, co z niej wyrośnie i dlaczego próbowaliśmy odkryć na dzisiejszych zajęciach w grupie.
Zwierzęta z pola i z lasu oraz ,,u".
Które zwierzęta budzą się ze snu zimowego, które robiły zapasy zimą a które były aktywne? Już przedwiośnie więc czas na przebudzenie!
Z, z jak ... - utrwalenie znajomości litery
W środę utrwalaliśmy znajomość litery ,,z" - układaliśmy wyrazy rozpoczynające się na ,,z", dzieliliśmy je na sylaby i głoski, kreśliliśmy litery na piasku oraz w zeszytach już w...
Kosmos
Kosmos - to pojęcie kryje w sobie wiele znaczeń. Na pewno nie jest czymś skończonym, zamkniętym, ale jest tajemnicą, nieznanym, KOSMOSEM! W środę próbowaliśmy go ogarnąć umysłem....
Bajki, baśnie ...
W środę korzystając z pomocy językowej z edukacji Montessori dzieci tworzyły krótkie bajki na podstawie wylosowanych ilustraci i wg schematu - miejsce, postać, akcesoria. Potem pracując w...
Strona: 1/4
- Strona 1
- Strona 2
- Strona 3
- Następna strona
- Ostatnia strona