Kalendarium

Poniedziałek, 2021-03-22

Imieniny: Bogusława, Jagody

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 731497
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Montessori 3

                                                   

 

  

O grupie | Aktualności | Program dnia | Galeria 

 

 

Informacje o grupie  

 

Nauczyciele: Ewelina Guz, Anna Skrzetuska, Aleksandra Paradowska 

Grupa pracuje w godzinach: 6.30 - 16.00

 

 

 

NASZA GRUPA :  

 

 

Aktualności  

 

             

NIEZBĘDNIK PRZEDSZKOLAKA GRUPY M3:  

- zdjęcie w ramce (do zawieszenia); 

- opakowanie chusteczek higienicznych (100 sztuk ), opakowanie chusteczek nawilżanych do higieny intymnej; 

- kwiatek (małych rozmiarów) w kolorowej doniczce (podpisany); 

- ubranka na zmianę (po kilka sztuk - bielizna, rajstopy, skarpetki, koszulki, spodnie itp.) w materiałowym worku (podpisane).  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej 

 

 

Tematyka realizowana w marcu

Grafika wektorowa, ikony, ilustracje Przebiśnieg na licencji royalty-free -  iStock

W marcu jak w garncu – 1 – 5 III

  • Mądrości ludowe czyli ,,W marcu jak w garncu”- wyjaśnienie przysłowia; eksperymentowanie

 rytmem, głosem, wnioskowanie.

  • Zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny.

  • Mały ogródek na parapecie - posianie nasion, porównanie wyglądu, pielęgnacja, obserwacja wzrostu.

  • Cebule i cebulki - posadzenie, pielęgnacja, obserwacja wzrostu  - rozwijanie myślenia

przyczynowo- skutkowego.

  • Wprowadzenie litery C, c  jak cebula i Celina - odkrywanie zastosowania liter w codziennej

aktywności, konstruowanie litery, rozwijanie czynności grafomotorycznych.

 

Przedwiośnie – 8 – 12 III      

  • Pierwsze wiosenne kwiaty - poznanie nazw i wyglądy – wdrażanie do poszanowania środowiska

 naturalnego. Tworzenie zbiorów wg 1, 2 i 3 cech (wielkość, rodzaj, kolor).

  • Wprowadzenie litery H, h jak hak,  hiacynt, Hania - eksperymenty językowe

podczas tworzenia wyrazów. Zwrócenie uwagi na ,,i” jako zmiękczenia (ni).

  • Porządki w ogrodzie – nazywanie wykonywanych prac oraz narzędzi potrzebnych

wiosną w ogrodzie. Czytanie globalne.

  • Powracają ptaki – trasy powrotu z wykorzystaniem mapy świata; zakładanie

gniazd – dostrzeganie przyrodniczego otoczenia, rozumienie zachowań  zwierząt.

  • Bocian zwiastunem wiosny – informacje o trybie życia, gatunki, ciekawostki

 

Zwierzęta na wiejskim podwórku - 15 – 19 III

  • Zwierzęta na farmie - przypomnienie nazw zwierząt. Pojęcie rzeczownika w oparciu o pomoc ,,Farma”.

  • Po co hodujemy krowy i co to jest nabiał? Wdrażanie do zdrowego odżywiania.

  • Nazywanie produktów. Piramida prawidłowego żywienia.

  • Skąd się bierze wełna? – korzyści płynące z hodowli owiec. Rozwijanie zmysłu dotyku

oraz myślenia logicznego za pomocą historyjki.

  • Od jajka do kury – poznanie cyklu  rozwojowego ptaka; porównywanie jaj ptaków i gadów.

 

Witaj wiosno! 22 - 26 III

  • Żegnamy zimę, witamy wiosnę - okazywanie radości z nadejścia wiosny, przypomnienie tradycji topienia Marzanny, nazw pór roku oraz pojęć związanych z czasem.

  • Dzień wody  - degustacja i zabawy z wodą – kreowanie zdrowego trybu życia, poszanowanie wody.

  • Wprowadzenie litery W, w jak wiosna, woda, Wanda. Zwrócenie uwagi na rolę ,,w” w zdaniu.

  • Zazieleniło - wiosenne kolory – eksperymentowanie, pozyskiwanie zielonego koloru, układanie odcieni.

  • Pąki i pączki – obserwowanie i nazywanie drzew i krzewów.

  • Niedziela palmowa – poznanie tradycji robienia i święcenia palm wielkanocnych.

 

Przygotowania do Wielkanocy! 29 III – 02 IV

  • Co się kryje w święconce? - symbolika - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego.

  • Wielkanocne jajka  –  porównywanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych

-   kraszanek, pisanek, wydmuszek. 

  • Wielkanocny stół - dekorowanie i nakrywanie. Potrawy wielkanocne – poznawanie

potraw oraz zasad savoir  vivru; rozwijanie  czynności samoobsługowych.

  • Kartki z Biblii - Wielki Tydzień - wykorzystanie historyjek obrazkowych do przybliżenia

znaczenia wydarzeń Wielkiej Nocy - rozwijanie  myślenia filozoficznego, kształtowanie

postaw etycznych (Wielki Czwartek, Wielki Piątek).

 

 

 ZAJĘCIA DODATKOWE W NASZEJ GRUPIE: 

 

Rodzaj zajęć

 

poniedziałek

 

wtorek

 

środa

 

czwartek

 

piątek

 

RELIGIA

 

11:00-11:30

 

 

   

 

RYTMIKA

 

 

 

 

11- 11:30

 

 

  

ZUMBA KIDS

 

 

10 - 10:30

     

 JĘZYK ANGIELSKI

 

 

 

 

 

 11-11:30

 

11:30 -12:00

 AVIA SKRZATY

(tylko pięciolatki)

 

 

 

 

12:30-13:15 

 

Ramowy rozkład dnia

7.00-8.00 

schodzenie się dzieci do grupy - przywitanie się z dzieckiem przez podanie ręki, czynności samoobsługowe – przygotowanie otoczenia, podlewanie kwiatów, praca indywidualna pod opieką nauczyciela, praca materiałem Montessori, zabawy w kącikach zainteresowań

   8.00-8.30

śniadanie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych)

   8.30-9.30

lekcja ciszy, zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, omawianą tematyką oraz potrzebami dzieci – lekcja rozwojowa oraz praca z materiałem Montessori

  9.30-10.00

zajęcia programowe, zajęcia indywidualne wspomagające rozwój dziecka, gry i zabawy ruchowe, swobodna praca z materiałem rozwojowym

 10.00-10.30

posiłek - II śniadanie (przygotowanie otoczenia, czynności higieniczne, samoobsługowe)

 10.30-12.00

zajęcia dodatkowe (koncerty, warsztaty), gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, przyrodnicze itp., zabawy dowolne, działania twórcze poprzez kontakt ze sztuką

12.00-12.40

obiad - zupa + II danie (czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych)

12.40-13.00

lekcja ciszy, odpoczynek (słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych, lektura)

 13.00-14.00

zabawa, praca z materiałem Montessori, urodziny dzieci, gry i zabawy ruchowe na powietrzu, prace w ogródku grupowym, praca indywidualna zgodnie z potrzebami dzieci

 14.00-14.30

podwieczorek (czynności higieniczne i samoobsługowe)

  14.30-16.30

zabawy indywidualne pod opieką nauczyciela, swobodne działania dzieci, praca wyrównawcza i indywidualna, popołudniowa herbatka z rodzicami, rozchodzenie się do domów