Grupa III
O grupie | Program dnia | Aktualności | Galeria
GRUPA III- pięciolatki
Nauczycielki grupy III: Bożena Krzywicka Elżbieta Seroka
Oddział pracuje w godzinach: 7.00 - 17.00 |
Grupa liczy 23 dzieci, w tym 8 dziewczynek i 15 chłopców.
Pięciolatki to pracowite i pogodne dzieciaczki,
lubią wesołe zabawy ruchowe,
zajęcia obowiązkowe i dodatkowe.
Chętnie się uczą, bawią, rysują,
śpiewają piosenki, wiersze recytują.
Innym w potrzebie pomagają
i swoich pań zawsze słuchają.
ORGANIZACJA DNIA «« |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00 – 12.00 bezpłatna realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
7.00-8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w sali, służące realizacji pomysłów dzieci, praca indywidualna z dzieckiem 8.00-8.15 Czynności porządkowe,higieniczne, przygotowanie do śniadania 8.15-8.30 Śniadanie, kształtowanie postaw prozdrowotnych, nawyku prawidłowego posługiwania się sztućcami, kubkiem, serwetką, kulturalnego zachowania się przy stole 8.30-8.45 Czynności porządkowe, higieniczne, ćwiczenia poranne 8.45-9.30 Zintegrowana działalność dydaktyczno - wychowawcza zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne z całą grupą 9.30-10.00 Gry i zabawy grupowe, praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia edukacyjne dodatkowe, przygotowanie do drugiego śniadania 10.00-10.15 Drugie śniadanie,czynności samoobsługowe 10.15-10.30 Czynności higieniczne, porządkowe 10.30-12.00 Zabawy i gry ruchowe na placu przedszkonym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Przygotowanie do obiadu. 12.00-12.30 Obiad , czynności samoobsługowe 12.30-13.00 Czynności porządkowe,higieniczne, relaksacja 13.00-14.30 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań i przy stolikach, czynności porządkowe, higieniczne 14.30-14.45 Podwieczorek, czynności samoobsługowe 14.45-15.00 Czynności porządkowe, higieniczne 15.00-17.00 Zabawy dowolne w sali według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, praca indywidualna z dzieckiem, czynności porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |
Zajęcia dodatkowe | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
J. angielski | 11.00 -11.30 | 11.00 - 11.30 | |||
Rytmika | 10.00 - 10.30 | ||||
Zumba Kids |
9.30 - 10.00 | ||||
Religia
AVIA SKRZATY |
13 - 13.30 |
11.30 - 12.15 |
|||
Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej: poniedziałek - terapia logopedyczna, prowadząca: Sylwia Ziemkiewicz poniedziałek - zajęcia emocjonalno - społeczne, prowadząca: Aleksandra Paradowska piątek - zajecia korekcyjno - kompensacyjne, prowadząca: Aleksandra Paradowska
Indywidualne kontakty z Rodzicami odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu piątek - p.Bożena
|
MARZEC
Tematyka:
1. Przedszkolaki ruszają w kosmos
2. Przedwiośnie
3. Pierwsze wiosenne kwiaty
4. Ptaki i ich gniazda
5. Nadchodzą Święta Wielkanocne
Zagadnienia edukacyjne
1. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat kosmosu, poznanie nazw planet w Układzie Słonecznym, zapamiętanie nazwy naszej planety, zapoznanie ze zjawiskiem krążenia Ziemi wokół Słońca i własnej osi.
2. Nazywanie i dostrzeganie oznak przedwiośnia i wiosny w najbliższym środowisku przyrodniczym, poznanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów, utrwalenie części budowy rośliny i warunków niezbędnych do jej wzrostu.
3. Obserwacja i nazywanie zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla przedwiośnia, uświadomienie potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
4. Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat życia ptaków: powroty do naszego kraju, budowa gniazd, opieka nad pisklętami.
5. Zapoznanie z tradycjami i zwyczajami Świąt Wielkanocnych, zachęcanie do ich kultywowania.
6. Rozwijanie mowy powiązanej, poprawnej pod względem gramatycznym, umiejętności wypowiadania się zdaniami złożonymi.
7. Rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
8. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
9. Wyzwalanie ekspresji ruchowej, muzycznej i plastycznej, doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej i słuchowo - ruchowej.
10. Doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
Strona: 1/3
- Strona 1
- Strona 2
- Strona 3
- Następna strona
- Ostatnia strona