Niedawno odbyły się zajęcia poświęcone figurze geometrycznej jaką jest trójkąt. Dzieci badały za pomocą dotyku ukryte w ,,Tajemniczym woreczku" figury - koło i trójkąt. Okazało się, że jedna z nich kłuje, a druga jest gładka. Potem - już bez woreczka dzieci oglądając te figury określały ich własności. Doliczyły się trzech boków i trzech kątów w trójkątach prostokątnych, rozwartokątnych, ostrokątnych, równobocznych i równoramiennych a także różnobocznych. Już wiedzą, że jest wiele rodzajów trójkątów i że możemy je znaleźć w wielu miejscach - na znakach drogowych, jako oznaczenia na drodze, w architekturze, malarstwie i przedmiotach użytkowych (wieszak, gumka, talerzyk ... ). Co ciekaw w Meksyku znajduje się niezwykła szkoła Montessori, której architektura nawiązuje do trójkątów.
Za pomocą kolorowych tabliczek - pudełko z podstawowymi kolorami - próbowaliśmy sklasyfikować zgromadzone na dywanie figury i policzyć je. Nie dla każdego było to oczywiste gdzie położyć na siatce do kodowania daną figurę - ale uczymy się! Układanie trójkątów ze zgromadzonych patyczków, drucików, gumek na geoplanie oraz dobieranie kart do trójkątów z ,,Komody geometrycznej" nie stanowiły dla większości trudności. Na koniec jeszcze do wyboru karty pracy, układanki z trójkątami i samoocena pracy na zajęciach!
Inspiracją do zajęć była ,,Trójkątna bajka" D. Wawiłow, którą ułożyliśmy z sylwet oraz historyjki obrazkowej.